Veelgestelde vragen

1. Waarom zijn er verschillende prijzen voor een showcooking/chef's table/private dining?

Je viel je onmiddellijk op toen je de website bekeek.  De prijs die je per persoon betaalt bij een showcooking/chef's table/huiskamerrestaurant is niet 1 prijs, maar hangt af van met hoeveel personen er wordt gereserveerd.

Waarom?

Zoals je vermoedelijk wel al hebt gelezen, ontvang ik maar 1 gezelschap per weekend.  Dit is omdat ik jullie de service wil kunnen bieden die jullie als klant hier verdienen. 
Verder doe ik ook alles alleen, van het poetsen tot de afwas, van het aardappelen schillen tot het dresseren.  De dag zelf helpt mijn vrouw mij om voor jullie alles vlot te laten verlopen.  

Per reservatie reken ik de effectieve aankoopprijs aan van de benodigde ingrediënten, samen met de door mij gepresteerde werkuren.  Dit totaal wordt dan gedeeld door het aantal gasten die komen.
Dus als je met meer gasten komt, worden mijn uren door meer personen gedeeld, waardoor de prijs zakt.

2. Moéten we helpen als we langskomen?

Uiteraard moet dit niet.  Maar het mag zeker.  

Je zit zo goed als in de keuken en je kan alles meevolgen, vanop je stoel of zelfs van dichterbij, rond het eiland of aan het fornuis.

Heb je vragen, kan je ze zeker stellen.  Of wil je graag even helpen?  Dat kan ook.

Maar zoals eerder gezegd, dit moet zeker niet.  
Je kan gerust gewoon tafelen zonder je van het hoe en waarom iets aan te trekken.

Het is dus zeker mogelijk dat er enkelen komen piepen aan het fornuis of tijdens het dresseren, terwijl de rest van het gezelschap gewoon aan tafel blijft zitten om te keuvelen.

3. Waarom kunnen er maximaal maar 12 personen komen?

Er is maar 1 tafel bij ['𝘦𝘦𝘵]-ball, en die kan tot 12 gasten ontvangen.

Die 12 is het absolute maximum, want ik heb geen personeel.   Ik doe alles zelf, boodschappen, voorbereiden, poetsen, opblinken, bereiden, afwerken, serveren.  Zo kan ik de klant de service en de kwaliteit aanbieden die hij/zij verdient.

Reserveren is noodzakelijk.

4. Komt echt alles altijd uit de eigen moestuin? 

Onze moestuin is zodanig aangelegd, dat we een grote variëteit aan groenten/fruit kunnen aanbieden aan onze gasten en we hen tijdens een kleine wandeling kunnen laten zien wat er op dat ogenblik klaar is voor oogst of net geoogst is (en verwerkt in hun menu). 

Er is ook een ruim aanbod aan verse kruiden en eetbare bloemen.

Ik probeer uiteraard zo veel als mogelijk dagvers te werken met de groenten/fruit uit eigen tuin.

Maar ook een moestuin is geen exacte wetenschap en het kan dus zijn dat er eens een oogst mislukt of niet opbrengt wat we gehoopt hadden. 
Oorzaken zijn velerlei, vb door het weer, een plaag, insecten die die verse groentjes ook wel smaken, ... Als zich dat voordoet, vullen we onze eigen oogst aan met het aanbod van bij de groentenboer.

6. Kan ik zelf het menu bepalen?

Ik werk steeds seizoensgebonden en volgens het aanbod uit de tuin.  

Het menu zelf bepaal ik, maar ik hou uiteraard wel zoveel als mogelijk rekening met jouw inbreng. 

Wil je graag dat bepaalde product, of net niet.  Of zijn er misschien allergieën?  Dit kan allemaal vooraf doorgegeven worden zodat ik hier het menu kan aan aanpassen.

5. Ik wil graag reserveren?  Hoe werkt dit?

Als je wenst langs te komen, is reserveren verplicht.  

Dit kan je doen door het onlineformulier in te vullen en door te sturen, waarna ik met jou contact zal opnemen om te kijken wat de do's en don'ts zijn qua producten en ingrediënten.

Kort daarna ontvang je een bestelbon in jouw mailbox waar jouw reservatie in wordt bevestigd en onze werking nog eens haarfijn wordt uitgelegd.  Ook alle prijzen worden hierin nogmaals duidelijk vermeld en we vragen jou om een voorschot te storten.

Pas na ondertekening van deze bon en betaling van het gevraagde voorschot, is jouw reservatie definitief (tot dan had je een optie op de door jou gekozen datum).

De dag zelf kom je samen met je gezelschap langs, laat je je onderdompelen in ons concept en hoef je je verder niets aan te trekken. 
In de week die volgt op je bezoek, zal je dan de eindfactuur ontvangen, persoonlijk of via mail.


Vind je jouw vraag of antwoord niet terug?  Stel ze gerust hier, ik beantwoord ze met heel veel plezier.